مقالات

مفهوم و مزایای لینک و بک لینک

کسب و کارهای امروز در حال پیشرفت هستند و اکثریت کسب و کارها از محیط سنتی خود بیرون آمده و به سوی کسب و کارها و تجارت های مدرن در حال حرکت هستند. ولیکن عناصر بسیاری در پیشرفت در کسب و کار به افراد کمک می کند مثل طراحی و داشتن یک وبسایت مخصوص کسب و کار. اما داشتن وبسایت کافی نیست، این وبسایت باید حرفه ای باشد و سئو ی خوبی داشته باشد. ولیکن در این مقاله با شما در مورد مفهوم و مزایای لینک و بک لینک که یکی از عوامل مهم در سئو می باشد صحبت می کنیم.

لینک در سئو Seo

به طور کلی یکی از عوامل تاثیرگذار در سئو لینک (link) می باشد. اگر بخواهیم یک تصویر کلی از لینک برای شما ایجاد کنیم می توانیم بگوییم که به روند گرفتن لینک از وب سایت های دیگر را لینک می نامند.

link

اما در سئو المان های دیگری وجود دارد که به شما در پیشرفت در این روند کمک می کند از جمله بک لینک.

 بک لینک (backlink) چیست و چه مزایایی دارد؟

یکی دیگر از  المان هایی  که در سئو به ما کمک می کند  بک لینک نام دارد  که در واقع  یکی از پرکاربردترین عناصر محسوب می شود.

بک لینک ها  backlinks لینک هایی هستند که شما می توانی به یک صفحه اینترنتی دسترسی پیدا کنید. وقتی شما لینک وب سایت خود را در یک صفحه  اینترنتی دیگر قرار  می‌دهید  آن را بک لینک می نامند. برای مثال وقتی شما در بین مطالب وب  سایت تان به یک سایت دیگر لینک می دهید،  سایت مقصد از سایت شما یک بک لینک دریافت کرده است.

در زمان گذشته  بک لینک ها برای  موتور جستجوها از جمله گوگل  اهمیت بسزایی داشتند و شما از طریق  بک لینک ها جایگاه مناسبی در موتور جستجوی گوگل  کسب می کردید اما با گذشت زمان آن و با تغییر نیاز و سلیقه کاربران شما از راه های مختلفی می توانید سایت خود را به موتور جستجو ها بشناسانید و نتیجه دلخواه را بگیرید.

back liiinkاما در حال حاضر نیز نباید بک لینک را نادیده گرفت از کنار آن به سادگی رد شد. چون زمانی که وب سایت شما به اندازه کافی و  مناسب بکینگ دریافت کرد و همچنین اگر وب سایت شما از لحاظ محتوا دارای کیفیت و اطلاعات غنی باشد می‌تواند رتبه وب سایت شما را ارتقا دهد.

 

بسیاری فکر می کنند بک لینک دیگر اهمیت سابق خود را ندارد و عوامل دیگری در سئوی سایت تأثیرگذارند اما  باید به این موضوع توجه داشت که اگر بک لینک دریافتی

1. مرتبط با حوزه کاری شما باشد

2. بتوانید از سایت های قوی بک لینک دریافت کنید می تواند یکی است قدرتمند ترین عوامل در سئوی سایت شما باشد.

 

خوب است بدانید

گوگل در سال ۲۰۱۲ برای نتایج جستجو  گوگل یک الگوریتم طراحی کرد که این الگوریتم توانایی تشخیص و شناسایی وب سایت های اصلی از وب سایت های کپی برداری داشت اما با این حال باز هم در آن ضعف هایی دیده می شود

ضعف این الگوریتم این است که وب سایت هایی که کپی هستند را حذف نمی کند

قصد گوگل از طراحی این الگوریتم کاهش رتبه ی وب سایت های است که کپی هستند و با این کار می خواهد سایت های اصلی در نتایج بالاتری قرار گیرد.

با یک روش ساده یک بک لینک (backlink) رایگان به دست بیاورید

زمانی که در حال مطالعه وب سایت های مختلف که مرتبط با حوزه کاری تان است هستید،  نظرتان را  برایشان بنویسید، زیر نوشته هایتان آدرس یکی از صفحات داخلی سایتتان را قرار دهید ، با این کار می توانید یک بک لینک مناسب  و رایگان به دست بیاورید

 

backlink

 

روش دیگر این است که همانند بخش وب نوشت عمل کنید و یک اکانت در انجمن ها بسازید و آدرس صفحات را در امضا یا در گفت و گوهای مرتبط با کار خود در صفحات داخلی قرار دهید و برای خود یک بک لینک بسازید.

 

 

لینک هایی که برای شما مفید است

بک لینک هایی به طور مستقیم از مدیر یا نویسنده سایت به سایت شما با یک متن و عبارتهای مرتبط با موضوع سایت شما ایجاد شده باشند بک لینک های خوب نامیده می شوند.

بک لینک هایتان را ازسایت هایی که اسپم هستند دریافت نکنید. از سایت هایی که اعتبار پایینی دارندو ضعیف هستند و ارتباط موضوعی و محتوایی با سایت شما ندارد، بک لینک دریافت نکنید.

 

به فکر کیفیت باشید تا کمیت

الان دیگر زمان آن نیست که شما فکرتان را درگیر کمیت و بالا بردن تعداد بکنید. یعنی عبارت هرچه بیشتر بهتر را به کل فراموش کنید.

شما می توانید با استفاده از چند بک لینک قوی ، محتوای مناسب و ارتباط درست، چه بسا بک لینک هایتان تعدادشان بسیار کم باشد، به رتبه ای برسید که سایت هایی که تعداد بک لنک های فراوانی دارند به گرد پای شما هم نرسند.

 

بک لینک نخرید

بک لینک خریدن ظاهرا کار بسیار ساده ایست و باعث می شود سایت شما تا مدت کوتاهی به رتبه های اول ارتقا پیدا کند، اما قول ظاهر را نخورید چون فقط برای مدت کوتاهی این اتفاق می افتد.

شاید مدت زمانی طول بکشد که گوگل سواستفاده شما را ازضعف هایش متوجه شود، اما این مدت زمان کوتاه است و زمان زیادی طول نمی کشد که کارهای شما رو می شود و تنبیه می شوید.

 

جاست وب همراه همیشگی شما

It’s fine to https://www.affordable-papers.net/ include the others to those points.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *